Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Vaknat på fel sida

Av islandstokan - 22 juni 2011 16:04

Känner mig för trött och grinig idag för att åka ut till stallet. Det är nog lugnast för hästarna om de slipper mig när jag är på sådant här bottenhumör. Ändå har jag dåligt samvete även om jag vet att det inte går någon nöd på dem. Ibland blir jag inte klok på mig själv.


Hur brukar ni göra när ni är på dåligt humör? Gör ni allt som vanligt, är i stallet, rider osv? Eller skiter ni i det som inte är nödvändigt och hoppas att i morgon blir en bättre dag?

 
 
Linda

Linda

22 juni 2011 16:53

Oj oj oj hurredu jag har lärt mig att jag varken skall hålla på med hästarna eller hunden när jag är på dåligt humör. Så jag håller avstånd och tycker det är ett klokt val.

Varför skapa en dålig dag med sin älskling?

Nej nej då sätter jag mig framför tv.n med nått gotta för att muntra upp mig istället!

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Elina

Elina

22 juni 2011 16:56

Hehe, jag måste ju ut till stallet oavsett vilket humör jag är på annars får kusarna ingen mat.. ;-) Men är jag trött/på dåligt humör/arg/less så brukar jag faktiskt låta bli att rida eftersom Dollan är så pass känslig och jag vill undvika att bråka med henne. De gånger jag varit på dåligt humör och Filipus varit ridbar har jag tagit en barbackatur på honom, för han får mig alltid på bra humör. Så nu när han är sjuk och jag är på dåligt humör så får Dollan stå.

SV: Tack.

Det är så jobbigt med tovor tycker jag, min katt hatar att bli borstad. Han gnäller så fort jag kommer med borsten, sen lägger han öronen bakåt och bara stirrar på mig medan jag borstar.

Han ska gå i sjukhage i åtminstone 2-3 veckor till. :-(

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Katta :)

22 juni 2011 18:05

Det där med det dåliga samvetet får jag också när jag inte åker ut till hästarna! Jag tror att det hänger ihop med att hästarna blir så glada när man kommer (iallafall inbillar jag mig det:)). Jag tror att hästarna blir besvikna när jag inte kommer... men man vet ju inte vad de har för tidsuppfattning heller så...

När jag är på dåligt humör och allmänt ur balans, hjälper det mig att må bättre att åka ut till hästarna. Ja, faktiskt är det så. När jag kommer till stallet så glömmer jag bort mitt dåliga humör och fokuserar på pållarna. Hoppas ditt goda, soliga och glada humör som du brukar ha återvänt!

SV: Nu har jag shoppat på hööks, fanns en hel del kläder. Men det brukar jag inte handla... förutom ridbyxor då. Jag använder mina gamla avlagda tröjor och jackor. Bilder finns på min blogg!

 
Mikaela

Mikaela

22 juni 2011 21:01

Vad jag känner igen mig. Dåliga dagar får jag helt enkelt avstå från att jobba med hästen. Han är så känslig för mitt humör... Fast oftast brukar jag försöka åka ut till dom i alla fall bara för att mocka eller något annat då det oftast hjälper lite för humöret:)

http://svippostina.blogg.se

 
Janina

Janina

22 juni 2011 21:18

SV: Haha, ja... sitter man fast får man springa runt i stället :)

Ibland kan man ju bli på bättre humör av att åka ut till hästarna. Fast då kanske man bara ska lulla lite i skogen och inte sätta igång och träna på banan. Det brukar ju aldrig bli bra.

http://jannefix.blogspot.com

 
Frida

Frida

22 juni 2011 21:19

Eftersom Guffi är så lätt påverkad av vilket humär man är på brukar jag oftast strunta i det, men om jag inte kan rida någon annan dag den veckan så brukar jag åka ut och göra något annat, tex busa och träna från marken eller nåt sånt :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

23 juni 2011 05:41

Oftast åker jag ut till hästarna ändå och ger de lite mat o pratar med dem. Brukar bli bättre genom att komma dit, men det är ingen idé att göra något med dem om man inte är på humör...

 
Alexandra

Alexandra

23 juni 2011 10:16

Jag är lite som dig, vill men ändå inte.. När jag är på dåligt humör är jag jättevelig. Sur och rastlös.. Det är verkligen aldrig lätt!

Sv: Wintecen är av den äldre islandsmodellen, väldigt bekväm tycker jag!

Jag har heller aldrig haft en häst med ljus mule, men när man täcker på det är det ju självklart att de kan bränna sig! :P

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards