Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Hur mycket onödig utrustning har du?

Av islandstokan - 23 juni 2011 17:28

Som rubriken lyder, hur mycket onödig utrustning har ni samlat på er? Vad har ni ligger bortglömt i gömmorna?


Jag kan väl börja med allt som jag kommer på, på rak arm:


- 3 fleectäcken, inget av dem är någonsin använt och jag betvivlar att jag någonsin kommer ha användning för mer än ett (på sin höjd).

- En uppsättning transportskydd, aldrig ens uppackade.

- En uppsjö borstar, flera helt oanvända.

- En overall jag använde en gång, sedan dess har den hängt i garderoben.


Och rätt många prylar i fel storlek, t.ex grimmor, benreflexer och bett.


Inte så farligt mycket kan tyckas, men så har jag ju bara haft Rósa och Eyja i ett halvår respektive 3 månader. Jag vågar inte tänka på hur mycket jag kommer hinna samla på mig det kommande året...


Nu får ni bekänna!

 
 
Agnetha

Agnetha

23 juni 2011 18:23

Jag har faktiskt varit rätt duktig sen jag köpte Strumpan. När jag sålde min sista häst innan henne gjorde jag mig av med en uppsjö av saker, hade miljoner av allting tror jag. ;)

härligt att du kan rida Rósa igen!! Söta bilder från hagen tycker jag.
Angående kasta med huvudet på korta tyglar, är det samma sak om du rider på bettlöst? Kolla med vanliga vetten också, de är faktiskt duktigare nu för tiden än de har varit förut. Vi har en distriktare här i alla fall som har gått extra tandkurser och kollade upp Strumpen åt mig. Det var fantastiskt eftersom det inte finns någon hästtandläkare här omkring. Eller jo, men den som finns är anmäld, fälld och omskriven i Ridsport så den vågar jag mig inte på. ;)

och du måste sluta visa bilder på kattungarna... jag blir alldeles sjuk! :-o ;-)

http://sillviken.blogg.se

 
Janina

Janina

23 juni 2011 19:09

Jag har massa flecetäcken, grimmor och nosgrimmor, eftersom jag aldrig kan slänga något som faktiskt inte är trasigt. Man kanske behöver det en dag liksom...
Sen plockar jag gärna på mig andras grejer vid loppisar och sånt.
Folk tycker jag är tokig när jag kommer med mitt bagage :D

http://jannefix.blogspot.com

 
Linda

Linda

23 juni 2011 20:15

Jag har faktiskt inte så mycket onödigt, mer att jag behöver fler saker.
Men jag har just nu 6 sadlar varav 2 används sååå jaa jag är lite utav en sadelsamlare kanske ^^

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Frida

Frida

23 juni 2011 20:54

Jag har väl några saker också, men jag är ganska snål och köper sällan saker jag inte behöver, om det inte är väldigt billigt :p

Svar: Tack! Vad roligt att fler ser skillnaden :)

Lyx om hon behåller den på, haha.

Hon passar som en sån :) Det är svårt ibland, det måste ju passa.

Även om man försöker vara positivt så går det tillslut inte och man blir bara less på hästen som inte alls gjort något fel, då kan man lika gärna stanna hemma.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

23 juni 2011 21:33

Det mesta jag har är nog ändå nödvändigt. Då jag är student och inte har mycket pengar att röra mig med kan jag inte köpa så mycket. Rätt praktiskt ändå ;)

http://barefootangel.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

24 juni 2011 09:42

Oj! Jag kan nog inte skriva alla meningslösa saker jag sparat... Jag har sparat väldigt mycket från alla tidigare hästar vi haft och fyllt mammas garage med det! Det är väldigt sällan jag tar med något av det till mina nuvarande hästar... :-p Mamma är inte jätteglad över det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards