Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Promenad

Av islandstokan - 12 juli 2011 21:51

Eyja får verkligen all uppmärksamhet just nu, jag får skämmas när jag gosar med Rósa, då ger hon mig en blick som tycks säga "din förädare". Idag fick hon bara en klapp och en insmord mule, min lilla skäckskrutta. Men i helgen ska jag banne mig upp i sadeln igen, då kommer hon få mer uppmärksamhet.


Hur som helst är det väl inte så konstigt att Eyja får mer tid just nu, högdräktig som hon är. Idag tog vi en promenad för första gången på bra länge.

Med magen i vädret!

 

Vad mysig hon var alltså, gick snällt intill mig hela tiden med öronen spetsade! Det är minsann skillnad mot innan då hon inte kunde gå från stallet alls utan att stressa upp sig och nästan krypa ur skinnet. Nu verkade hon till och med tycka det var kul att komma ut och se sig om. Bilar fick köra om oss på grusvägen utan att hon brydde sig ett dugg.


Efteråt fick hon stå med bett i munnen en stund, det gick väl ungefär som igår. Jag har inte tänkt börja träna henne än egentligen, men att vänja henne vid bett känns inte som en så jättestor grej. Vi tar lite i taget helt enkelt. När fölis kommer ska hon så klart få vara ifred några månader.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards