Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

En sådan där bra dag

Av islandstokan - 15 juli 2011 19:08

Vad jag älskar min lilla skäck! 

 

Rósa var så otroligt duktig idag! Ridturen gick jättebra, hon var så pigg och framåt och tvekade inte en sekund, totalt orädd för bilar, skällande hundar och forsande vatten. Dessutom gick töltträningen bättre än någonsin! Långsamt tempo så klart, men det var i alla fall rent. Min goa lilla tjej! 

     

Nu är vinterpälsen helt borta i alla fall!


   

Och som inte det vore nog kom Eyja faktiskt och mötte mig i hagen idag (mest troligt pga foderhinken, men ändå...)! Lillen smög sig fram och hälsade lite snabbt, men han är rätt blyg än så länge så jag får ta det varsam med honom. Blygheten går nog över av sig själv.

         

 
 
Frida

Frida

15 juli 2011 20:24

Svar: Ja, H är en svår bokstav. Man måste ju vara säker på att det passar innan man bestämmer sig :)

Jag har aldrig träffat en häst som heter så, men gillar namnet, så lite fusk att du ha en i stallet :)

Så kanske det är, man vet ju aldrig eftersom han bryr sig om vilken grimma man kommer med :p

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Ingen bild

Katta

15 juli 2011 20:28

Fin hon är! Ròsa! Fölet och Eyja är ju också fina! Antar att du har Ròsa nära stallet, det är skönt på sommaren tycker jag! Härligt att höra att ridningen går så bra!

Sv: Tack, jag hoppas jag mår bättre imorgon!

 
Alexandra

Alexandra

15 juli 2011 21:02

Jag hade också en sådan där dag idag när man bara älskar sin häst! Helt underbart var det att sitta på henne :)

Det finns alltså fler hästar i stallet, såg några som skymtade på bild :)
Man blir ju inte klok på din lille, så himla söt!
Och din Rósa, vilken pannlugg! Tänk vilket sött föl hon kommer att få :) Har hon silveranlag?

http://barefootangel.blogg.se

 
tanja

tanja

15 juli 2011 21:16

tack ^^ hon kan vara riktigt söt ibland!

http://fillstastallet.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

18 juli 2011 18:05

Åh så roligt när allt går sådär bra! :-)

SV: Ja jag har kvar dressyrsadeln, men jag vet inte om jag ska sälja den eller inte...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards