Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Fölhantering

Av islandstokan - 18 juli 2011 19:45

Idag red vi ut ett litet gäng och Rósa skötte sig riktigt bra. Hon har förresten slutat slå med huvudet nu efter att jag bytte bort ett bett så det berodde högst antagligen på det. Rakt bett med lösa ringar var ingen "hit" enligt henne.


I morgon ska Rósa vara ledarhäst på turridning! Stallägaren ska låna henne och jag hoppas allt går bra. Håll tummarna!


Eyja och fölet fick stå inne en stund idag medan jag bytte täcke och fixade. Spännande tyckte fölet! Han har blivit väldigt nyfiken nu, som de flesta föl, och ska smaka på ALLT. Och utforska allt, men Eyja blir alldeles ifrån sig när han går iväg för långt och hon är uppbunden. Stackars skruttan, det är inte lätt att vara mamma alla gånger. Testade fölgrimman på honom en sväng men den var på tok för stor. Han kanske har växt i den om ett par månader. Lyfte hovarna också och det gick hur bra som helst. Han är en redig kille, min lilla isabell.

 
 
Alexandra

Alexandra

18 juli 2011 21:42

Åh, det låter så himla mysigt med föl! Duktig pojke du har :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Elina

Elina

18 juli 2011 22:57

Vad kul att hon ska vara ledarhäst på turridning! :)

Skönt att höra att det går så bra med vackra fölisen! :-)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalie

19 juli 2011 08:18

Vad har du för bett nu?

Roligt att han är så nyfiken och duktig med hovarna. :-)

 
Frida

Frida

19 juli 2011 09:21

Vad duktig han är och snäll :) Fjolårsfölet som är lik honom står inne nu ibland på dagarna för att hon ska avvänjas från mamman, men ibland är hon helt okontaktbar och går nästan över en.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Elina

Elina

19 juli 2011 14:44

SV: Ja, blocket och tradera är klara favoriter här med och jag har granskat nästan allt där nu..

Jag testade galoppen i söndags och då blev det massa bocksprång, hon sparkade bakut - men det var inte för att hon var spänd utan öronen var spetsade och hon var väldigt framåt och kändes mjuk o fin i kroppen.. :s

Så jag ska testa galoppen igen ikväll och se..

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

19 juli 2011 16:36

Sv: Jag trivs jättebra med sadeln! Man sitter hur skönt som helst och får rejält med stöd. Dock är jag lite osäker på om den inte är lite för lång. Har fått den utprovad av en sadelutprovare men ska skicka bilder på hästen och sadeln till henne så får hon kolla...
Den verkar passa dom flest då den är utprovad på alla våra tre hästar:)

http://svippostina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards