Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

En go liten kille

Av islandstokan - 20 juli 2011 17:43

Fölis är verkligen för härlig! Han fullkomligt älskar när man kliar honom, överallt ska det klias men i synnerhet på insidan av bakbenen och på rumpan. Då backar han in bakdelen mot en så man ska komma åt ordentligt och så fort man börjar klia kommer tapirmulen fram, huvudet nickar och han nafsar i luften. Synd att jag glömde kameran hemma idag, men en annan dag ska jag dokumentera företeelsen!


Idag fyllde lillkillen en vecka, det är inte klokt vad tiden går. Han börjar allt bli lite kaxig redan, ibland får man sig ett tjuvnyp när han ska smaka på ens kläder. Fy vad den hästen kommer bli bortklemad...

 
 
Elina

Elina

20 juli 2011 18:14

Åh, vad härligt det låter! Fölis verkar vara urmysig ju!

SV: Ja, det är knepigt. Ska ringa kiropraktorn ikväll, han brukar vara fullbokad så det är bara att hoppas att han har vägarna förbi nån kväll.

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

20 juli 2011 18:34

Verkar vara en roligt liten kille, mer bilder vill jag se :)

Svar: Nej, jag har inte det, men låter man honom typ trava igång i på långa tyglar så hosta till två gånger och sen inget mera.

Han gör faktiskt inte det, så det är skönt. Jag ger honom inget extra heller, men har börjat fundera lite smått på det, det är så svårt det här med hovar för man vill ju inte förstöra dom med att göra för mycket.

Det är skönt att den faktiskt fungerar så bra :)

Vi kan hoppas på det, och hon kanske vänjer sig med tiden. Hon är ganska ung va?

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

20 juli 2011 20:29

Vad roligt att du redan hittat ett ställe där han tycker om att bli kliad :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

20 juli 2011 21:04

Har du bestämt något namn än?
Sv; Ja han har haft en inflammation i ryggen som vi behandlade i våras. Sen upplevde vi nu för drygt en månad sen att han måste ha ont i ryggen igen men när vi åkte till veterinären förra veckan hade det släppt. Så det verkar som om det kommer och går. Det området i ryggen är precis där sadeln slutar och lite bakom.
Om sadlar är ett jidder;) men har så bra relation till vår sadelmakare att hon kommer och kikar på sadlarna rätt vad det är och stoppar om och flyttar om allt eftersom hästarna musklar sig.

http://svippostina.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

21 juli 2011 09:08

Åh så mysigt! Jag vill också ha en liten hästbebis!:-)

SV: Tack så mycket, det är roligt när man ser resultat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards