Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Ett skepp kommer lastat med... flughuvor

Av islandstokan - 4 augusti 2011 21:30

Klickade hem 3 flughuvor från Horze förra veckan, så nu har Rósa och Eyja två vardera (en reserv måste man ju ha).


Hur jag ska lura på Eyja en flughuva vet jag dock inte. Just nu går hon utan men jag tycker det vore skönt för henne om hon slapp ha flugor i ansiktet, dock verkar hon tro att flughuvor ÄTER små islandshästar till frukost, lunch och middag. Man kan inte vara nog försiktig när det kommer till textilprodukter!

 
 
ullis

ullis

4 augusti 2011 22:55

kul! jag har ´gjort precis samma sak, testat flugluvor, jag blev så trött på mina, nu är allla trasiga och hälften ligge troligen ute i hagen fast jag kan inte hitta dmn hur mycket jag än letar. så jag gav upp idag och åkte till granngården och köpte en hög med olika flugluvor och tänkte att någon borde passa, köpte cob för det brukar passa i alla lägen både på luvor och grimmor och allt vad man har, men självklart passade dessa luvor i storlek cob inte. =) vad är det för bra luvor du har hittat??? kan du inte fota nån av hästarna så man ser modellen =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalie

5 augusti 2011 05:55

Det kan ju vara lite läskigt när det ska täcka över ögonen, men hon blir säkert nöjd när den väl är på plats! :-)

 
natalie

natalie

5 augusti 2011 07:58

övning, övning, övning, beröm från mattes lugna röst och såklart godis =) om du övar varje dag i en vecka får du garanterat på henne en flughuva sen! lovar =)

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

 
Agnes

Agnes

5 augusti 2011 11:40

Vet du något bra sätt att tvätta rent flughuvor på??? Våra blir skitiga på direkten och är omöjliga att få rent :P

http://www.agnessvedberg.blogspot.com

 
Alexandra

Alexandra

5 augusti 2011 21:55

Haha, de är ju för söta de där små ullbollarna ibland alltså. Det finns rätt mycket här i världen som äter upp islandshästar :P
Jag skulle också behöva huvor..

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards