Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Hästmassör bokad

Av islandstokan - 10 augusti 2011 20:54

Sådär, nu har jag äntligen fått tummen ur arslet och bokat in en hästmassör som ska komma ut och gå igenom Rósa nästa vecka på onsdag. Förhoppningsvis kommer massören kunna mjuka upp hennes stela muskler lite så jag får lite hjälp på traven med mitt lösgörande arbete.


 

Idag har Rósa fått vila, något om jag tror hon behövde efter gårdagen långritt. I morgon får jag se vad vi hittar på.


En annan sak som jag funderat på är om jag kanske borde investera i ett par skyddsboots. Rósa tenderar att smida lite i traven, något om jag är rätt säker på att har att göra med hennes obalans och otränade unghästkropp. Tror ni skyddboot hade varit till någon nytta för oss i nuläget?

 

 
 
Janina

Janina

10 augusti 2011 21:46

SV: Ja, hur många kan det vara...100? ;) Jag gillar att göra nya designer.

Tycker det låter som en bra idé med skyddsboots. De gör ju ingen större skada bara av att vara där som ett extra skydd.
Rödmyran har jag alltid skyddsboots på. Hon förbrukar ungefär två par om året, och när jag ser smällarna bootsen får ta, är jag ganska glad över att de sitter där.

http://jannefix.blogspot.com

 
Alexandra

Alexandra

10 augusti 2011 21:47

Jag tror faktiskt att det skulle fungera bra. De kostar ju inte mycket och kommer alltid till användning, så prova!

http://barefootangel.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

10 augusti 2011 22:15

Jag använde skyddsboots på min förra häst när han var obalanserad och slog sig. Alltså som skydd för trampsår. Det tyckte jag funkade bra, för en del kan ju den pyttelilla vikten hjälpa till att ta bort obalansen också..

SV; Nu är ju Oddi sjukt lätt att jobba från marken. Ser inte alls lika bra ut när jag jobbar dom andra hästarna vi har;)

http://svippostina.blogg.se

 
ullis

ullis

10 augusti 2011 23:26

hejsan!
jag tror verkligen på skyddsboots! vi rider själva med det just för att han smider så mycket! och tycker att den fungerar bra, ett tag blev ballarna lite svullna just för att han lyckades trampa på sig själv då och då.

http://austri.bloggplatsen.se

 
Natalie

Natalie

11 augusti 2011 07:59

vad skönt att få henne genomgången, det är alltid guldvärt innan man ska sätta igång ordentligt med ridning/träning =)

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards