Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Moves like a travare

Av islandstokan - 6 september 2011 22:23

Eftersom Rósa gått på "semester" tog jag idag tillfälle i akt att umgås lite med Eyja (och lillhingsten, för all del, han hänger ju liksom på).

Allt de där på golvet är förresten sommarfällpäls... 


Lät henne stå med bett en stund igen, vilket gav upphov till en jäkla massa tuggande, men efter ett tag glömde hon bort det när hon var tvungen att hålla koll på Ganti som for på som en illbatting inne i stallet och tuggade på inredningen (sopsäckar är visst en delikatess utan dess like).


När hon slutade bry sig om bettet tänkte jag att jag skulle lägga på henne Sensation-sadeln och se vad som hände. Hon vinklade lite på ena örat men verkade inte nämnvärt brydd av ryggattiraljen. Dock kunde jag inte spänna fast den för, åh herregud, det var inte en chans att jag skulle få fast sadelgjorden, det fattades minst 10 cm. MINST. Förbannade tunna.

Jamen titta på eländet! Hon ser ju högdräktig ut trots att Ganti föddes för nästan två månader sedan.

 

Nåväl, vi ska väl kunna råda bot på det också, så småningom. Himla duktig var hon i alla fall idag, till och med eksemtäcket kunde jag dra på henne utan att hon rev stallet. Visste ni att eksemtäcken i vanliga fall äter små islandshästar?


Fick faktiskt kommentaren att hon verkade himla lugn och att jag visst kunde göra vad som helst med henne av en besökare till de som har stallet. Vilket beröm!


Men åh, vad jag ångrar att jag inte hade kameran redo när jag gick tillbaka med dem till hagen! Mitt emellan betet och stallet finns nämligen en hage med ett par travare i och när de fick syn på Eyja och Ganti kom de farandes längs med staketet med ett jäkla schwung, så där som travare gör, och vet ni vad? Ganti gjorde precis samma sak! Huvud högt, svansen i en fana och ett fantastiskt lyft i traven!

Han såg sååå härlig ut! Vad ska det månne bli av den grabben? Han är ju hel klart något alldeles extra.

    

 
 
Anna

Anna

6 september 2011 23:23

Det blir nog jättebra med Sensation sadeln sedan när sadelgjorden går runt;) Hi hi!!

Vilken härlig kille han verkar vara Ganti!!! Och jättefin att se på:D

Svar:Jag tycker också att det är jättespännande med värmekuddarna!! Tycker om att de värmer i ca 1 timme..är nog ganska lagomt. Ungefär som en rispåse för människor;)

De har ganska billiga hjälmkameror på Tradera!! Jag har sett från 399 kr och det känns helt ok:) Den nya lilla kostade endast 199 kr:O Blir intressant att prova den och se skillnaden från den andra;)

Håller verkligen med att just nu går tiden JÄTTEFORT!!! Helt otroligt att det redan är september..tycker inte att det var länge sedan det var i början på augusti!!!

Förstår att det kommer att bli jobbigt att sälja...är aldrig roligt även om man "vet" om det under en längre tid. Man fäster sig vid de härliga personligheterna:)

Ha de jättebra så länge!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalie

7 september 2011 07:40

Haha, travarna var Grimmers favoriter också! Han brukade stanna där och gnägga åt dem. ;-)

 
Frida

Frida

7 september 2011 10:04

Låter som en mysig dag i stallet, det vill jag också ha! Du får gå förbi där fler gånger med kameran :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Frida

Frida

7 september 2011 13:49

Svar: Hoppas det :)

Åh, det är så roligt! Fast bettet hittade jag på en sida på facebook några har startat där folk i västernorrland kan annonsera ut hästsaker de vill sälja, väldigt smidigt faktiskt :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

7 september 2011 17:01

Haha ja lite farliga kan dom vara ibland;)

Sv; Jag kan säga att det var inte lika kul imorse...

http://svippostina.blogg.se

 
Elina

Elina

7 september 2011 22:58

Kul att det gick så bra med Eyja! :)

Ganti är helt klart något extra, du får se till att filma/fota nån gång när han travar så! :)

SV: Jag hade ju tänkt flytta dem till ett större stall, men avvaktar så länge. De flesta stall häromkring har ingen grushage och jag vågar inte ställa Filipus på gräs. Dessutom får jag se hur länge vi har kvar Dollan också, hon blir ganska stressad vid flytt och jag vill att hennes sista tid ska vara så bra som möjligt.

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

8 september 2011 12:28

Ja vissa saker blir inte som man tänkt sig ibland, man får bara hoppas att allt löser sig.

Guudd vad fint du ritar! Jisses, du skulle teckna serier du:D

http://www.mittangsull.blogg.se

 
ullis

ullis

8 september 2011 12:46

Han är verkligen söt lilla ganti! Det låter lovande med så fin trav redan nu! Kul att han ville visa upp sig.

Duktig du är som låter rosa vila, jag borde också ta tag i saken och ge austri en ordentlig vila =) har ju hört att det ska vara bra för tölten =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Elina

Elina

8 september 2011 13:40

SV: Det tycker jag med. Börjar bli lite less på all otur nu.. :/

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

8 september 2011 17:25

Haha ;) Det är inte lätt att vara nybliven mor.. INte ens om man är en häst. :) Fast särskilt tjock ser hon inte ut att vara, mest buk va?
Vilken fin illustration du har gjort. :)

http://www.kvarnlycka.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

14 september 2011 18:40

Hej !

Vilken fin Shettis och föl har också 2 shettisar i mitt stallet jag skulle bara säga att dom va jätte jätte fina :) <3 :D

islandstokan

14 september 2011 18:47

Det är islandshästar, inte shettisar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards