Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Det man inte har i huvudet...

Av islandstokan - 12 januari 2012 12:54

...får man ha i nävarna.


Hade ju varit intressant att höra exakt vad det var de blev osams om.


Kanske något i stil med:

"Nej, man kratsar inte hovarna innan man borstat svansen!"

Eller...

"Men vad fan gör du, inte kan du lägga på täcket från höger sida!"

Eller...

"Du kan inte ha en röd grimma på en fux, det skär sig!"

Eller...

"Rosa på en valack?! Ser du inte att han skäms för mycket för att visa sig bland andra hästar?"


Ja, som ni märker finner jag ett enormt underhållningsvärde i händelsen.

 
 
Alexandra

Alexandra

12 januari 2012 15:26

Hahaha, jag man undrar ju lite. Ibland förstår man sig inte riktigt på folk alltså!

http://barefootangel.blogg.se

 
Linda

Linda

12 januari 2012 16:14

Hahah men jisses! Vadå omogen? Hästfolk är ett knepigt folk!!

Sv: Ne visst egentligen kanske man lägger för mycket tid på bloggen o andra sidan så är det en plats som jag verkligen tycker om att vara på, jag älskar att skriva samt att det är så otroligt roligt att läsa andras intressanta bloggar, man liksom går in i något annat..

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Frida

Frida

12 januari 2012 17:00

Haha, ja något av dina gissningar borde stämma :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
sofie

sofie

12 januari 2012 18:03

Haha, typ det knäppaste jag hört på länge!

http://www.toltaren.blogg.se

 
Janina

Janina

12 januari 2012 18:19

Hahahahah! på blodigt allvar kan man faktiskt inte ha rött på fux. Jag skulle lätt ta till nävarna i den frågan ;)

http://jannefix.blogspot.com

 
Anna

Anna

12 januari 2012 18:27

Helt otroligt hur folk kan bli:O Man blir ju lite fundersam om man säger så:S Förmodligen var nog diskussionen något liknande;) Hi hi!!

Svar:Det har blivit en hel del shopping:O Både tyger och utrustning...det värsta är att det här bara är en bråkdel av allt:S Jag är en hamster!!! Hi hi!!

Japp!! Jag kommer att göra lite under helgen och sedan blir det även till att fortsätta under nästa vecka:) Fotar allt och lägger ut på bloggen så fort det är klart!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Visst var det!! Hi hi!! Får se hur det blir men jag tror nog att det kan bli ett skapligt täcke:) Ska sätta igång med det imorgon när jag vaknat och varit hos T;) SPÄNNANDE!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

12 januari 2012 18:49

Oj oj oj... Jag vill verkligen veta vad det handlar om;)

http://svippostina.blogg.se

 
Elina

Elina

12 januari 2012 19:11

Haha men gud! Nu fick man sig ett gott skratt iaf.. ;-)

SV: Äsch då, inte såg det så underligt ut.

Det var verkligen en härlig ridtur. :)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
felicia

felicia

12 januari 2012 20:12

så fin i headern där:)
kika gärna in och svara på dagens fråga hos oss, ha en supertrevlig kväll :)
Kram
http://asslatjejerna.blogg.se/2012/january/dagens-fraga.html#comment

http://www.asslatjejerna.se

 
Ingen bild

Katta

12 januari 2012 22:03

Jag är mest nyfiken på vilket stall det har utspelat sig i ;) ;)

islandstokan

13 januari 2012 18:50

Ja, jag med :p

 
Sanna

Sanna

12 januari 2012 22:45

Hahaha! Jag tror det var något av de förslag som du tar upp som var de utlösande faktorn ;)

http://sannasant.blogg.se

 
Natalie

Natalie

13 januari 2012 09:35

Haha, tror nog ändå inte att det är så ovanligt med slagsmål i stallet. Tror dock inte att polisen behöver åka ut särskilt ofta.

http://mossmoss.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

13 januari 2012 20:59

SV; Ja det blir nog så tillslut om jag känner mig själv rätt;) Det är ju så kul att greja med två hästar också:)

Här är det också barmark igen. Stenhårt. Men det blåste i dag så jag klädde på mig overollen och bestämde mig för att tömköra galopp. SHIT vad varmt det blev:P

Hahaha föresten vet du vad? Det kommer en Indier om typ en vecka och ska jobba i mitt team! Hihihi undrar hur detta kommer gå;)

http://svippostina.blogg.se

 
Frida

Frida

13 januari 2012 21:22

Svar: Jadu, Granngården tycker man ju ska vara bra...och de har ju ingen annan sort. De kostar ändå 7kr/st så det är ju inte de billigaste som finns heller...

Åh, vad gulligt! Du skulle ha filmat!

Vad skönt :) Jag tittade på Kná som inte är rakad om hon fått några tecken på pälsätare, men det hade hon inte, så jag tror Guffi klarar sig i år :) Han är ju rakad, står inte i skog och inte med huvudet i en ensilagebal hela dagarna.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Anna

Anna

14 januari 2012 00:11

Svar:Man blir ju en aning partisk till sin egen häst;)Hi hi!! Jag är jättenöjd med hans utveckling både kroppsmässigt och mentalt och att det fortfarande går framåt för oss:D Det är bara att vara nöjd och glad och jobba vidare mot nya mål:)

Visst är det tråkigt när det blir så mycket tokigt och fel kring omskolning av ridtravare:( Håller helt och hållet med om att det säkerligen är en STOR bidragande orsak till det dåliga ryktet!!!

När jag säger att T är en ridtravare och varmblod är det i princip ingen som tror mig trots att de ser frysmärkningen;)

Kan tänka mig att det är ett väldigt häftigt varuhus!!! Tänk att bara få har varit där och spanat:D WOW!! Han var faktiskt in på hästavdelningen;) Hi hi!! Det trodde jag aldrig!!! Så nu har han köpt en present med en tillhörande Harrodspåse;) Blir intressant att se vad det är!!

Tänk att vara en fluga på väggen och se vad de bråkade om!! Första parkett liksom;) Fniss!! Jag tror inte heller att det tillhör vanligheterna att folks slåss i stallet även om det kan bråkas den del!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
sophia

sophia

14 januari 2012 11:11

Ja ibland får man ha tur :)
Det går nog upp och ner för alla, du har ju tyvärr haft lite otur på dina ritter med så det gör ju säkert inte det hela bättre.

Jag fick också det svaret från sif, får se om de återkommer.
Jag har en bekant vars kompis hade precis samma problem som du, hon hade kontaktat worldfengur och de hade hjälpt henne med allt.

Är väldigt sugen på att komma och träffa den lilla pälsbollen, då har man ju träffats och vet exakt hur man vill göra om allt ordnar sig :)

http://snotra.bloggplatsen.se

 
linda

linda

14 januari 2012 16:53

Sv: Hehe ja men visst det kommer bli ett rött topreiter träns framöver ;) Kanske ett par röda boots med.

Åh ja, fast jag har mina aningar om fortfarande att hon aldrog kommer bli bra, tycker ju nästan det går bakåt, hon tar ju ingen gångart ren i hagen längre =/

Haha äter fölen upp täcket? Vilka små as ;) Vet hur det där är dock rev de sönder metervis för mig.

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Ingen bild

Andersson

31 maj 2012 21:49

En bekant till stallägaren- sedan många år tillbaka.

Som bekant till familjen i fråga kan jag tala om att detta långt ifrån första gången stallägaren beter sig illa, använder våld, ljuger, manipulerar och skaffar sig ovänner. Detta var dock första gången hon blev dömd av domstol för misshandel, böter och samhällstjänst...

Stallägaren har alltid haft ett hetsigt humör och stark vilja(som i sig inte är något fel, om man använder det rätt och framförallt uppför sig). Hon har under många år haft stall och inackorderingar, under alla år har dom kommit och lämnat, och enligt stallägaren är det fel på alla dom, dom som gjort fel, dom som betett sig illa, osv. Många har hon hamnat på kant med, många har lämnat. Med tanke på detta, att så många olika människor haft med henne att göra och sett hur hon beter sig, har ryktet spridit sig att man ska akta sig för henne, att hon är sjuk i huvudet, att hon inte vet vad hon håller på med (ur hästsynpunkt)osv osv.
Dessa rykten är från personer som haft med henne att göra, många olika människor som kommit fram till samma slutsatts. Att så många olika människor har kommit på kant med en person, är ju inte en slump. Utan grundar sig på stallägaren i fråga.

Eftersom jag följt stallägaren och hennes familj och vänner så vet jag att det väldigt många gånger inträffat incidenter där stallägaren bråkat med både familj och vänner där hon använder våld, lögner osv. Hon är även en mästare på att manipulera och vänder kappan efter vinden. Innan denna dom av misshandel (av utomstående människa) har stallägaren använt våld då hon tappar humöret även av närstående människor. Stallägaren tappar väldigt lätt humöret och kan då uppenbarligen inte tygla sig utan tar till våld.

Jag vill påpeka att min mening med detta inlägg INTE är att kasta skit på stallägaren utan för att upplysa och hjälpa.

Frågan är när ni i hennes närmaste krets skall få upp ögonen och inse att det inte kan fortsätta såhär? När ska ni sluta hitta fel hos alla som hon hamnar på kant med? När ska ni sluta låta er manipuleras och tro på hennes lögner? När ska ni sluta försvara ett oacceptabelt beteende?
Ni som lever med henne dagligen ni vet vad jag jag pratar om, och jag vet att ni vet mer än mig, att ni varit med om mer än va jag vet om.
Varför accepterar ni detta? Vill ni leva såhär?

Stallägaren är ingen elak människa i sig själv, utan hon mår inte bra. Hon har inte ett friskt beteende! När ska ni inse detta och börja göra något åt det? Det finns hjälp att få! Det behöver inte vara som det är!

Gör er själva och andra i er omgivning en tjänst och se till att få hjälp innan mer saker händer, innan ni mister fler i er omgivning än ni redan gjort idag.

Jag hoppas att ni tar en en ordentlig funderare och tar detta till er.

Vänliga Hälsningar en bekant till familjen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards