Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Fullt upp

Av islandstokan - 24 januari 2012 23:08

Idag började jag plugga "på riktigt" och nu har jag bytt från distans till vanlig närvaro, vilket betyder att jag kommer ha skola de flesta dagar i veckan och är lite mer bunden. Det känns bra faktiskt, pluggandet haltade rätt rejält i höstas men nu tar jag nya tag igen.


Problemet med Gantis pass har också löst sig förresten, betäckningsrapporten finns äntligen registrerad på WF så nu kan jag skicka in passansökan. Det här betyder i princip att Ganti redan är såld eftersom det bara hängde på passet och det känns jättebra för jag tycker den här tjejen som tingat honom verkar himla trevlig och vettig på alla sätt!


Och så har jag börjat träffa en ny psykolog, vilket också är bra. Det känns skönt att få hjälp med att reda ut alla tankar och funderingar och få lite rätsida på saker och ting, det behövs verkligen.


Sedan har jag dessutom börjat göra försök till en sundare livsstil också. Lite mer grönsaker, lite mindre choklad och lite mer motion. Inga stora förändringar, men jag känner att det var dags att göra något åt extrakilona som jag samlat på mig under hösten och bara rent allmänt börja må bättre.


Så, så här ett par veckor in på det nya året tror jag att 2012 blir ett riktigt bra år om det fortsätter så här.

 
 
Sophia

Sophia

25 januari 2012 00:02

Så härligt att passet fixade sig! =)
Verkligen toppenbra! Var inne och kikade på Wf och det var registrerat och klart =)

Testa kosten lchf, jag har kört den hela hösten med väldigt gott resultat :)

http://snotra.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

25 januari 2012 00:39

Det blir nog bra med vanlig närvaro trots att du är i skolan varje dag.

Åhhh!! Vad skönt att det löste sig med passet på Ganti!! Men du då får man säga GRATTIS till en såld häst:D VAD HÄRLIGT!!!! Jätteskönt att hon verkar vara så vettig också:)

Psykologer är bra!! Då får man hjälp att hitta "rätt verktyg" så att man kan reda ut saker och ting...så att man börjar må bättre:D

Jag ska börja jogga så fort jag får orken tillbaka. Det behövs då kroppen mår så mycket bättre av det!! Hade en förhoppning om att jag skulle ha kunnat börja mycket tidigare men nu blir det allafall av under våren. Små förändringar är bättre än ingenting alls:D

Svar:Precis som du säger så är det bättre att vara på den säkra sidan!! På 2 veckor ska man se om det blivit någon smitta. Jag har hittills faktiskt klarat mig från att hamna i någon "kvarka-epidemi" trots 36 år med hästar!! Tror att jag har haft rejält med tur;)

Jag förstår att du är otålig!! Hi hi!! Vem skulle inte vara det!! Vi håller verkligen tummarna att "den lille/lilla" tittar ut fortast möjligt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Titti

Titti

25 januari 2012 06:17

Sv: Niten är en connemara. Tycker han ser fin ut trots sina höga ålder! 31 är ju inte att förakta ;) Man tackar för besöket på B´s sida då ;) Ja han är fin min gosse. Nu i mars/april är han som finast i färgen :) Grannarna trodde man bytte häst hela tiden första året ;)Men lite kul med hans färg,så många av de finns ju inte vad jag förstår,inte avelshingstar iallafall.

http://livetpavischan.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

25 januari 2012 08:07

Å vad fint att höra att allt löser sig så fint!!! Det ger hopp om livet tycker jag! :-)
vad är det du pluggar för nåt? bra också med prat-kontakt (psykolog) det behöver vi alla emellanåt! <3

http://kvarnlycka.blogg.se

 
Natalie

Natalie

25 januari 2012 09:07

Oj vilka bra förändringar! Det låter som att det kommer gå bra för dig. :-)

Roligt att Ganti kommer till en bra ägare! Då kan du fokusera på Eyja och Rósa. :-)

SV: Jag har ganska bra kontakt med hans uppfödare vilket innebär en massa fördelar. Och det är roligt att han har så många helsyskon så man kan diskutera med de ägarna också.

Jo tyvärr så är det ju så i hästvärlden och framför allt i kallblodsvärlden att man helt enkelt "visar hästen vem som bestämmer" med ofta väldigt otrevliga metoder.
Men vi vill ju att Turbin ska må bra och det viktigaste är att vi har en bra relation till honom, då kan man inte bestraffa honom. Men jag hoppas verkligen att vi får någon ordning på detta.

http://mossmoss.blogg.se

 
Frida

Frida

25 januari 2012 10:53

Låter som att du stuvade om ganska ordentligt :) Jag tycker det är skönt med distans, man får bara ha väldigt disiplin på sig själv, fast det har man ju ändå inte jämt :p

Svar: Aha, får se vad jag gör åt det hela.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
ullis

ullis

25 januari 2012 11:15

Härligt! Det låter som en liten nystart med skolan, livsstilen å allt! Tänkte också ge mig på ett försök att leva mer ekonomiskt.

SV: Härligt att vi kan sprida lite glädje med våra framsteg det blir jag glad över! Lovar eran grisepass kommer ordna upp sig också helt säker, det känns ju inte som en omöjlighet =) Har ju några tips som jag kan dela med mig av =) Jag är otroligt glad över att jag har hittat rätt tränare. Tänkte du börja träna för någon senare eller?

Jag uttalar Austri precis som det låter, precis som Tove sa. Men har också fått erfara att man egentligen säger Öjstri. Pratade med Tove på Åland om det där med namnet men vi kom fram till att Austri låter sötare än Öjstri, eller hur? fast alla våra tränare säger Öjstri och på tävlingar. Så Öjstri får vara vårt artist namn =) En islänning blev nästan lite arg på oss när han hörde att vi sa Austri och inte öjstri =).

verkligen i-landsproblem det där med hur man ska förvara borstarna, men ibland har man inga störra problem att fudnera över *ler*

ha de bra =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Elina

Elina

25 januari 2012 14:59

Men vad skönt att det ordnade sig med passet och att han nu är såld! :)

SV: Vissa dagar finns inte orken alls, men försöker ändå pallra mig iväg till gymmet för att köra nåt lättare pass bara. Hehe, tack!

Haha ja, det är tur att dem är billiga! ;)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

25 januari 2012 21:35

Låter som en kanon start:)
Måste vara lite skönt med rutiner? Jag skulle aldrig palla att läsa helt på distans.
Vad skönt att ha någon att ventilera med och något alla borde investera i sig själva med:)

http://svippostina.blogg.se

 
Sanna

Sanna

29 januari 2012 10:06

SV: Njä, morgonen är inte riktigt min favorittid. Eller, har jag väl tagit mig ur sängen så är det ingen fara, då fungerar jag. Speciellt efter en kopp te. Men det är det där att ta sig ur sängen som är det jobbiga.

http://sannasant.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards