Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Grimma säljes

Av islandstokan - 5 februari 2012 20:13

När jag städade lite i en garderob hemma hittade jag en helt ny lädergrimma som jag för något år sedan inhandlade i avsaknad av insikt. Sedan dess har den alltså legat oanvänd i garderoben, fortfarande med prislappen kvar och eftersom jag har nog med grimmor redan tänkte jag sälja denna till någon som kan få bättre användning för den.


Den är mörkbrun med stålbeslag och graverbar namnplatta. Storlek cob, passar en normalstor islänning perfekt.

150 kr + frakt skulle jag vilja ha för den (nypriset var 299 kr). Lämna en kommentar om ni är intresserade!


   

 
 
Frida

Frida

5 februari 2012 20:39

Sv: Eller hur! Trivs mycket bättre bakom kameran :)

Men man vänjer sig ganska fort med nya rutiner också, men det blir nog lite tomt. Vad tyckte hon om när du longerade med sadeln på förresten? Du borde prova att tömköra lite :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Sanna

Sanna

6 februari 2012 00:06

SV: Nej, inte så långt. Det blir väl ca 2 mil bort. Ska flytta till den orten där jag har mitt jobb. Jag verkar visst befinna mig där mer och mer (danskurserna är där också), och mer blir det när jag börjar jobba heltid sen.

http://sannasant.blogg.se

 
Linda

Linda

6 februari 2012 18:34

Sv: Ja alltså, jag tycker faktiskt att alla hööks täcken jag köpt hitills (iaf vinter) har varit utav bra kavlite, Märket horse power har jag kört på och har täcken som hållt sig länge, kanske inte om man har en marodör i hagen som bara vill terrorisera, men annars!
Dock kan det vara lite svårt med passformen på små hästar, blir så stora och speciellt fleecetäckena tycker jag.

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Linda

Linda

6 februari 2012 18:55

Sv: Hah, ja det finns ju både för och nackdelar med att vara i lag med en bonde, jävlar vilka diskussioner vi haft, eller snarare jag, han är aldrig hemma under vår sommar och mot höst, sedan på vintern kör han så mycket timmerbil så då ser man han inte heller så ofta.

Ja precis, jag vet ju inte alls hur det är med de förra hästarna jag haft, måste ju vara sjukt roligt att kunna följa dom via en blogg!

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Frida

Frida

7 februari 2012 12:10

Sv: Ja, det var väldigt skönt. Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska lämna in den eller kolla hans tänder först, tror inte jag har råd med både och den här månaden :/

Det går bra när det är ljust, men i mörker är det lite jobbigt. Cykellampan drivs av att man cyklar så då blir det tyngre också.

Det var inte så mycket häst med, men några minuter iallafall. Det låter som så.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

7 februari 2012 18:09

Sv: Ja, denna ljuva teknik :P Det är verkligen ett mysterium. Man gör ingenting och helt plötsligt har allt flyttat runt?! Men nu hoppas jag i alla fall fått ordning på allt.

Går det bra för dig då i webbkursen? :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Linda

Linda

7 februari 2012 19:24

Sv: Ja och vi håller tummarna för att hästköpena ska gå igenom :) Så det löser sig med pass och allt. Nått nytt?

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

7 februari 2012 20:45

Snygg! En sån har jag till Oddi fast från Jacson och svart.
Härligt (och tråkigt så klart) att du fått båda tingade. Kommer sakna Eyja på bloggen hon har varit min favorit hos dig - så du måste länka till nya ägaren när allt är klart;)

Sv: Det är flera som älskar sina Top reiter grejer. Det är ju över 5 år sedan jag hade en Top reiter pryl, så dom har säkert blivit bättre. Nu ska jag börja spara!

http://svippostina.blogg.se

 
Sanna

Sanna

7 februari 2012 22:05

SV: Tack så mycket! Dimma blev jättefin i sin nya nosgrimma!
Jag vet inte om jag redan svarat, men jag ska flytta ca 2 mil, till Motala, så det blir inte så långt.

http://sannasant.blogg.se

 
Sanna

Sanna

7 februari 2012 22:13

SV: Just nu ger dansen så himla mycket att jag bara inte vill låta bli! Jag har blivit helt besatt av dans, och det är så fantastiskt så jag kan inte sätta ord på hur härligt det är! Så än så länge överväger absolut det positiva. :-)

http://sannasant.blogg.se

 
Elina

Elina

7 februari 2012 22:22

Skitsnygg grimma, är på jakt efter nån liknande i svart. Vart har du köpt den där? :)

SV: Jag vill också ha sommar o varmt nu! Nu får det vara nog med vintern, jag vill kunna rida utan att behöva klä på mig tio lager kläder typ. :p

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

7 februari 2012 22:42

SV: Vi vet egentligen inte vad det var för fel på Timjan. Det började med att hon hade generell muskelinflammation och behandlades för det. Därefter skulle hon tränas igång igen enligt ett schema vi fick. Men sen bara svullnade hon upp i hela kroppen. Vi fick åka in till djursjukhuset med henne och hon fick kortison och allt möjligt. Sen gjordes biopsier och de tog prover och allt möjligt, men de hittade inte orsaken. Under tiden förvandlades min lilla glada hund till ett levande spöke. Hon gick som en skugga efter mig. Hon som alltid lekte med de andra hundarna sprang fram och gjorde lekinviter, men så fort de nuddade henne så skrek hon rakt ut för att det gjorde så ont. När vi hade varit borta och kom hem så stod hon och hoppade på grinden i hallen och var jätteglad, men så fort vi skulle ta i henne så bara sjönk hon ihop, för att hon hade så ont. Hon kunde inte ligga på något hårt och sova, utan hon var tvungen att ligga på en kudde i sängen. Dessutom gjorde kortisonet att hon blev väldigt kissnödig så hon kissade inne och skämdes.
Det gick så otroligt fort. Allt det här hände på bara ett par dagar. Veterinärerna hittade inte felet och sa att de kunde remittera till Strömsholm, men det gick inte att utsätta Timjan för det. För henne hade det ju bara blivit mer lidande, och det syntes på henne att hon hade gett upp. Den rimligaste förklaringen de hade var att hon kanske hade en tumör på centrala nervsystemet.
Nu sitter jag här med tårarna rinnande. Vad jag saknar min lilla hund!!!

http://sannasant.blogg.se

 
ullis

ullis

8 februari 2012 15:35

Hejsan!
Glömde svara på det där med sadeln, jo Austris nya sadel är den enda med blåa sömmar sadelmakaren hade beställt en special sadel och självklart fastnade jag för den =),. ..Är väldigt nöjd med sadeln AUstri rör sig väldigt fint och tycks tölta mycket bättre i den...än så länge =)

Ha de bra!

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards