Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Trött på tillvaron

Av islandstokan - 4 juni 2012 23:56

Just nu är det mycket som gnager i mitt bakhuvud. Det är så mycket orosmoln att jag blir alldeles trött och det är svårt att fokusera på den där lilla ljusstrimman bora vid horisonten. Måtte allt reda ut sig själv snart så jag kan lägga mig tid och energi på något annat, lite roligare.Varför håller jag på med hästar nu igen? Ibland undrar jag verkligen. Det är konstigt det där, hur man kan gråta av uppgivenhet ena stunden för att känna sig som världens lyckligaste människa i nästa. Det är nog bara hästar som har den effekten på ens psyke...


Tandläkarbesöket var förresten snabbt avklarat, Rósa skötte sig bra och hade inget anmärkningsvärt i munnen så hon slapp ingrepp. Skönt! Lite tendens till underbett såg tandis, men det skulle räcka med rutinmässiga kollar framöver för att hålla det i skick. En sak mindre att oroa sig för, om inte annat.


Ni får ingen hästbild idag utan en finer landskapsbild istället:

 

"Herrljungaslätten"?

 
 
Anna

Anna

5 juni 2012 16:14

Jag förstår att det känns tungt...det har varit en otroligt konstig vår. Med dåligt väder och man känner aldrig riktigt att man får de sk. vårkänslorna och börjar bli pigg!!! Utan man "väntar" bara på att vädret ska bli bra någon gång. Det är först nu som jag kan säga att vi har fått BRA väder. Tidigare har det bara varit kallt och regnigt. Det kommer nog att kännas bättre för dig när sommaren börjar!! SKÖT OM DIG!!!

Skönt att Rósas tandläkarbesök gick bra:)

Svar:Jag är jättenöjd med tränset. Jag var ute efter en reglerbar nosgrimma så den här var verkligen "pricken över I:et" så att säga:D Det är verkligen fascinerande att han som har x-full i träns och grimmstorlek har så liten mun;) Hi hi!!

Det känns mer realistiskt med 10,5 cm på Rósa som är en mindre häst:)

Den är jättefin i brunt:D Dock måste man specialbeställa...men för mig som är "brun-o-man" var det värt tiden att vänta lite:D Precis!! Det är väl dilemmat med brunt...att det är svårt att få rätt brunfärg. Jag upplever dock att mörkbrunt passar de flesta bruna sadlar. Jag är inget fan av ljusare brunt eller mellanbrun. Har dock några träns som är lite ljusare ändå....

Japp!!! Du får beundra min bruna istället;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

5 juni 2012 19:32

Tråkigt att du känner så. Man får göra sina dippar och komma igen. <3 skönt att tandläkarbesöket gick väl också! *kram*

http://Kvarnlycka.blogg.se

 
Frida

Frida

5 juni 2012 20:23

Hoppas det löser sig, vad det än är :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Titti

Titti

5 juni 2012 20:41

Lät inte så kul att du oroar dig för nåt. Inget allvarligare hoppas jag??
Ja ungen var lattjo tecknad,3 vita helstrumpor,2 fläckar på var sida av manken,en strimma på ena sidan av magen å en fläck på rumpan. Nu återstår att se om han ärvt konstantskimmelgenen. Hoppas det... Sjukt sugen att ta eget föl nu.....

http://livetpavischan.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

6 juni 2012 15:50

Sv: Jepp jag inbillar mig att det blir motion för honom också.

http://svippostina.blogg.se

 
Natalie

Natalie

7 juni 2012 10:02

Usch då så jobbigt när det känns så! Men det blir säkert bättre och går över snart.

SV: Ja det är en härlig känsla, oftast rider jag bara med repgrimman. Tack så mycket, det var en ny modell av fläta jag provade och det funkade ju!

Absolut tycker jag att du ska komma o hälsa på! :-) Men vi kanske får ta nästa vecka istället?

Tur att det blivit lite varmare ute igen, men turen till Vänga var ändå väldigt rolig!

http://mossmoss.blogg.se

 
Nina

Nina

7 juni 2012 12:43

Hoppas det som tynger dig reder upp sig snart! Har det med dina hästar att göra?

Jag har inte haft tid att anta din utmaning än, min brukare har varit sjuk så jag har jobbat massor extra och har knappt hunnit vara hemma. Försöker hinna med det snart ;-)

http://stallskogalund.blogg.se

 
Julia

Julia

9 juni 2012 09:56

Varför denna oro?.. :(

Sv. Nu blev inte veckan som jag tänkte så vi får ses en annan gång...

Ja, det är lyx när hästen är gosig!

http://ohjuliet.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

10 juni 2012 12:03

Hoppas det lättar på snart!

Sv: Alla behöver väl 3 matsalar?:D En för frukost, en för lunch och en för middag...

http://svippostina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards